دویست وشصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی آقایان مهندس اولیا و حجت الاسلام یحیی زاده ، اعضاء شورا و شهرداریزد در صحن علنی شورا برگزار گردید.
به گزارش یزدفردا به نقل از سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد - اولین میهمان جلسه مهندس اولیاء نماینده محترم مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی پیرامون نقطه نظرات ونگاه شورای نگهبان در رابطه با شوراها مطالبی عنوان نمود.
در ادامه جلسه اعضای شورای شهر پیرامون طرح تنظیمی 72 تن از نمایندگان مبنی براینکه نمایندگان منتخب مردم در شوراهای اسلامی شهر صالح به انتخاب شهرداران حوزه انتخابی خود نبوده و وزیر کشور ونیز در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر جمعیت توسط استانداران اقدام به انتخاب شهردار بنمایند مطالبی عنوان کردند و این طرح را مغایر با روح مواد مرتبط در قانون اساسی دانستند و درنهایت تشکر و سپاسگزاری خود را از نمایندگان استان که جزء امضاءکنندگان این طرح نبوده اند ابراز نمودند.
سپس نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف ما در مجلس تقویت جایگاه مدیریت محلی می باشد واین رویکرد در وزارت کشور نیز وجود دارد.
حجت الاسلام یحیی زاده نماینده مردم تفت ومیبد در مجلس شورای اسلامی در ابتدا جلسه از تلاشهای عمرانی صورت گرفته در سطح شهر یزد تشکر وقدردانی نمود واز هماهنگی های موجود بین شورا وشهرداری در یزد یاد نموده واعلام کرد: اینگونه طرحها بعضاً درمباحثی که در صحن صورت می گیرد ممکن است امضاءکنندگان طرح نیزبه آن رای ندهند.
وی در ادامه تصریح کرد: ما از اعضای شوراها درخواست داریم باتوجه به ارتباط چهره به چهره و تنگاتنگی که با مردم دارند می توانند در رفع مشکلات موجود در حوزه انتخابیه خود مثمرثمربوده ضمناً شوراها می توانند با نمایندگان مجلس در استان یزد نیزطرحها ونظرات خود را ارائه نمایند.
حجت الاسلام یحیی زاده افزود: ما خواهان این هستیم که در جلسات پرسش و پاسخی که با مردم داریم شهردار و اعضاء شورا نیز حضور داشته باشد و اصولاًقریب دوسوم خواسته ها ودرخواست های مردمی از ما در حیطه وظایف شما می باشد.
وی اظهارداشت: اطلس خدمات شهری تهیه شود تا نقاطی که کارشده ونقاطی که باید کار شود وسایر موارد در آن منظورگردد.
نماینده مردم تفت ومیبد در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارامیدواری نمود: که با نگاهی صادقانه و دلسوزانه امورات حل وفصل شود.
همچنین در پایان جلسه نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی پیرامون سیاستگذاری در رابطه با بافت قدیم اعلام کرد : در حال انجام اقداماتی می باشیم که خواهان همکاری شهردار وشوراهای استان هستیم.

یزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا